עצות לבחירת רופא שיניים

כבר כמה שנים שישראל מוכרת כמעצמה של רופאי שיניים. נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי לכל מאה אלף תושבים יש כשמונים ושתיים רופאי שיניים – הרבה יותר מאשר בארצות הברית או בכמה ממדינות אירופה. מצד שני, ריבוי רופאי השיניים עלול לבלבל אותנו. כדי שנדע איך לבחור את רופא השיניים המתאים ביותר ליקטנו עבורכם עצות השוות זהב.

1. התרחקו מפרסומות ובקשו המלצות.

אל תסתמכו על מודעות המציגות לכם תמונות מפתות, אלא התייעצו עם חברים או בני משפחה שעברו טיפולי שיניים בהצלחה. אל תסמכו על מידע אחד בלבד – בדקו בין הרבה חברים ומכרים והצליבו את המידע. גם אם קיבלתם חוות דעת אחת שלילית, אל תתעלמו ממנה.

2. היעזרו בגוגל.

אם קיבלתם המלצות על רופא מסוים, חפשו עליו מידע במנוע החיפוש עוד לפני שאתם הולכים אליו. כך תוכלו להתרשם מהשתתפות הרופא בפורומים ייעודיים ומפרסום מאמרים מקצועיים ברשת. תוכלו גם לבדוק האם הוגשו תביעות נגד הרופא, כאשר כל תביעה שהוגשה צריכה להדליק אצלכם נורה אדומה.

3. העדיפו מומחים.

רופאים מומחים ברפואת השיניים הם רופאים שעברו הכשרה והתמחות נוספת בת ארבע שנים בממוצע לאחר שסיימו ללמוד את לימודי הרפואה בפקולטה לרפואת שיניים. ברפואת השיניים קיימים סוגים שונים של התמחויות: כירורגיית פה ולסת, מחלות חניכיים, טיפולי שורש, שיקום הפה, רפואת שיניים לילדים ועוד. אם אתם סובלים מבעיה מורכבת ומסובכת, תמיד כדאי לפנות אל המומחים.

4. העדיפו רופא שיניים החבר בהסתדרות לרפואת שיניים.

הרופאים החברים בגוף זה כפופים לתקנון אתי מחמיר, גורם המקטין את האפשרות לתרמיות. ההסתדרות לרפואת השיניים תהיה כתובת טובה לכל מקרה של תלונה נגד הרופא. להסתדרות יש מוסד הנקרא: "בית דין חברים", שהוא מוסד בוררות אליו תוכלו לפנות בכל מקרה שתחשבו שנגרם לכם עוול ונזק על ידי הרופא.

5. הילחמו על כל שן.

אל תמהרו לעקור שיניים; אין תחליף לשן הטבעית. אם יש לכם ספק קל שבקלים שאולי אפשר להציל את השן, כדאי לפנות לרופא שיניים נוסף כדי לשמוע את חוות דעתו.

6. הכירו את הטכנאי ואת מעבדת השיניים שאיתה עובד הרופא.

פעמים רבות הצלחת טיפולי השיניים תלויה במיומנות, במקצועיות ובדייקנות של הטכנאי. רק שילוב בין רופא שיניים מומחה ומעבדת שיניים מקצועית יביא לתוצאות הטובות ביותר.

7. אל תוותרו על האסתטיקה ועל ההיגיינה.

בדקו את חדר ההמתנה – האם הוא מושקע, אסתטי וידידותי? חדר המתנה מוזנח עלול לאותת על רשלנות שתתבטא לאחר מכן גם בטיפול. עברו אל מרפאת השיניים – האם היא נקייה ואסתטית? האם הרופא משחמש בכוס, במזרקים ומחטים חד פעמיים? האם הוא לובש חלוק נקי? האם הוא לובש כפפות גם בבדיקה פשוטה? האם הוא מעסיק סייעת והאם היא מקפידה על כללי ההיגיינה? בנוסף, ודאו שיש במרפאה מכשיר לעיקור וחיטוי הציוד הרב פעמי.

למידע נוסף מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

שיתוף

אולי יעניין אותך גם

שן סדוקה לפני אחרי
סדק בשן

מהו סדק שן ומהן הסיבות לכך? השיניים חזקות להפליא, האמייל המרכיב את הציפוי החיצוני של השיניים הוא החומר החזק ביותר בגוף האדם אפילו יותר מהעצמות,

להמשך קריאה >
שחזור שן באמצעות סתימה לבנה
סתימה לבנה

סתימה לבנה סתימה לבנה בשן היא טיפול שיניים המשמש למילוי חורים או סדקים בשן. הסתימה מכילה חומרים שמתאימים לצבע השן הטבעי, ולכן היא פחות בולטת

להמשך קריאה >
התקשרו אלינו דילוג לתוכן