כיצד מומלץ לנקות את השתלים הדנטלים שלכם?

היתרון הגדול והעיקרי בהשתלת שיניים נעוץ בכך שהיא מסייעת במניעת אובדן העצם ונסיגת חניכיים, הנפוצים לבעלי גשר או תותבות. בנוסף, השתלות שיניים מהוות למעשה תחליף יעיל וטבעי יותר למראה השיניים החסרות. בחלק מהמקרים, ההשתלה מספקת אלטרנטיבה הגיונית לשיניים טבעיות. השתל הדנטלי עצמו מוחדר לעצם הלסת כדי שייראה כמו שורש טבעי של השיניים. השתל משתלב עם עצם הלסת כדי לתת תמיכה איתנה לשן המלאכותית, ובזכות הטכנולוגיה המודרנית הזו, איכות השיניים הסמוכות הטבעיות שלכם אינן מושפעות מהשתלות השיניים שאתם מתכוונים לעשות. אנשים רבים חוששים כי השתלים הללו זקוקים לטיפול מיוחד לאחר השלמת ההליך. ובכן, ברוב המקרים, אין צורך בטיפול מיוחד שכזה. אם אתם מצחצחים שיניים לפחות פעמיים ביום ומשתמשים בקביעות בחוט דנטלי לאחר כל ארוחה, אתם באמת במצב טוב.

כפי שאתם כבר מבינים, לרפואת השיניים היום יש פתרונות בריאותיים וקוסמטיים מקיפים, וכן את המיומנות והניסיון כדי לספק לכם השתלות שיניים איכותיות מאוד. המאמר הזה יעזור לכם ללמוד לטפל בשתלים הדנטליים ולתחזק אותם כראוי.

למה חשוב לשמור על היגיינת הפה ולצחצח שיניים נכון?

  1. בהליך השתלת שיניים מבריגים שתלים דמוי בורג אל תוך עצם הלסת, בונים מבנה ועליו מרכיבים כתר. באופן טבעי מצטברות שאריות מזון מסביב לכתר המהוות מצע נוח לחיידקים רבים. החיידקים עלולים לגרום לדלקת בחניכיים אשר תביא, במקרים חמורים, להידלדלות העצם מסביב לשתל ולפגיעה ביציבות השתל. שמירה קפדנית על היגיינת הפה ועל צחצוח נכון תסיר את שאריות האוכל ותמנע היווצרות של דלקת בחניכיים.
  2. האבנית המצטברת באופן טבעי מסביב לשיניים היא האויב האכזר של השתלים. האבנית משחררת רעלנים וגורמת לנסיגת חניכיים מסביב לשתל. לאחר השתלת שיניים חשוב מאוד לבקר אצל השיננית אחת לשלושה חודשים ולהסיר את האבנית שהצטברה. ניקוי האבן יגיע גם למקומות שמברשת השיניים אינה מגיעה אליהם וימנע הצטברות מזון וחיידקים.
  3. חשוב לבקר אחת לשלושה חודשים אצל רופא השיניים. דלקות חניכיים אינן כואבות ולעתים יחלוף זמן רב עד שתגלו כי החניכיים שלכם מודלקות. דלקות החניכיים גורמות לדלדול עצם הלסת ולפגיעה בשתל. רק ביקורת קבועה אצל רופא השיניים תאתר את הדלקת בזמן, לפני שהנזק כבר נגרם.
  4. באופן טבעי קיימת ספיגה איטית מאוד של עצם הלסת מסביב לשתל. כדי למנוע את הספיגה ואת הפגיעה ביציבות השתל חייבים להקפיד על היגיינת השיניים. דלקת פריאימפלנטיטס היא דלקת הפוגעת ברקמות העצם התומכות בשתל, העצם נספגת (נעלמת) ובמקרים חמורים יהיה צורך להוציא את השתל.
  5. עישון ואלכוהול פוגעים בשיניים – העישון מונע את ההחלמה של אזור ההשתלה ולפעמים אפילו גורם לנמק. לפני ואחרי ההשתלה חייבים להפסיק לעשן ולשתות משקאות חריפים, ורצוי לתמיד.

איך לצחצח שיניים נכון לאחר ההשתלה?

  • חשוב לצחצח שיניים לאחר כל ארוחה או לפחות בין פעמיים לשלוש פעמים ביום. רבים חושבים בטעות, כי צחצוח השיניים בערב הוא החשוב ביותר, אך לא. לכל צחצוח שיניים יש חשיבות, אך הצחצוח החשוב ביותר הוא הצחצוח הראשון ביום, מיד לאחר הקימה בבוקר. צחצוח השיניים בבוקר מנקה את כל החומציות שהצטברו בפה במשך הלילה ומצמצם את היווצרות החיידקים הזקוקים לסביבה חומצית ונטולת רוק כדי להתרבות.
  • רופאי שיניים רבים ממליצים על השימוש במברשת שיניים חשמלית לאחר השתלות שיניים. באמצעות המברשת החשמלית אפשר לשלוט על עוצמת הניקוי ולהגיע אל מקומות שקשה להגיע אליהם במברשת שיניים רגילה. בעת הצחצוח מומלץ לשלב גם שימוש במברשות קטנות ומיוחדות הנקראת פרוקסבראש. רופא השיניים ידע להמליץ על סוג המברשת ועל הגודל המתאים לכל מטופל בהתאם לרווחים שבין שיניו. את המברשת הקטנה יש להכניס בין השן הטבעית לשתל, לפניו וגם מאחוריו.
  • נוסף על צחצוח השיניים, חשוב מאוד להקפיד על שימוש בחוט דנטאלי שתפקידו להסיר את הפלאק מבין השיניים. הפלאק הוא שכבת חיידקים הנוצרת על גבי השיניים באזור צוואר השן. צחצוח נכון ושימוש בחוט דנטלי מסלקים את שאריות המזון היוצרים את שכבת הפלאק. אם לא נקפיד על הסרת שכבת הפלאק, החיידקים יגרמו לדלקות חניכיים שיפגעו בשתלים.

ניקוי שתלים דנטליים – כמה צעדים פשוטים ואתם שם

האמת שזה פשוט כמו שזה נשמע. המשיכו לטפל בשתלים באותו סוג טיפול ביתי שאתם רגילים לעשות עבור השיניים הטבעיות שלכם. בצורה זו, השתלים אמורים להחזיק מעמד זמן רב. בנוסף, תוכלו לקבוע עם מרפאת השיניים שבה עשיתם את השתלים שלכם מה תהיה תוכנית הטיפול הטובה ביותר עבורכם. הדבר העיקרי שכדאי לכם לזכור הוא שרוב האנשים לא מבינים שהשתלים הדנטליים דומים לשיניים הטבעיות שלהם. פירוש הדבר הוא כי ביקורים קבועים ומתוזמנים אצל הרופא שלכם יחד עם טיפול ביתי נאות (צחצוח שיניים יסודי ושימוש קבוע בחוט דנטלי) צריכים להמשיך להיות הנורמה בכל מה שקשור לטיפול בשיניים שלכם. מרפאת השיניים שלכם יכולה להזמינכם בזמנים קבועים לביקורי מעקב תקופתיים כדי לראות מה מצב השתלים, השיניים הטבעיות והחניכיים שלכם כדי לוודא שהם בריאים ותקינים. בסופו של דבר, היגיינת פה טובה היא המפתח עבור כל מי שיש לו שתלים דנטליים.

הנה כמה דברים נוספים שמומלץ לכם לזכור:

  •  כמו שיניים טבעיות, כדאי לכם לצחצח גם את השתלים שלכם לאחר כל ארוחה.
  • ישנן מברשות שיניים מיוחדות אשר ניתן להשתמש בהן לניקוי מאחורי ומתחת השתלים הדנטליים.
  • חשוב מאוד להקפיד על שימוש בחוט דנטלי סביב השתלים.
  • למרבה המזל, אתם יכולים להיות מסוגלים לאכול את מרבית המזונות הקיימים, אך ככלל, עליכם להימנע מלעיסה של קרח, חפצים קשים ואוכל דביק. שימוש בשכל הישר שלכם יעזור לכם לעשות כברת דרך ארוכה.
  • אם טרם הפכתם את ההמלצות האלה לחלק בלתי נפרד מהשגרה שלכם, רצוי שתוודאו כי אתם הולכים לבדיקות שגרתיות לפחות פעמיים בשנה.

טיפול טוב הוא שווה ערך לשתלים דנטליים המחזיקים מעמד לאורך זמן

אפילו עם השיפורים המודרניים בתחום טיפולי השיניים, אנשים רבים סובלים מאובדן שיניים, אבל כעת, עם תחום השתלות השיניים המתקדם, כבר אין צורך להסתפק רק בגשרים ותותבות. בנוסף לשיפור במראה וביכולת הדיבור, השתלות שיניים מספקות גם אפשרות לשיפור בריאות הפה, הנוחות והאכילה. רק קחו בחשבון שלמרות שמדובר בשתלים מלאכותיים, זה לא אומר שהם יחזיקו מעמד יותר מהשיניים הטבעיות שלכם או ידרשו פחות טיפול. אם אתם שוקלים לעשות השתלת שיניים, הקפידו לדבר עם רופא מומחה ומוסמך בתחום כדי שזה יוכל לעדכן אתכם ​​בצורה הטובה ביותר לגבי הנושא.

למידע נוסף מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

שיתוף

אולי יעניין אותך גם

שן סדוקה לפני אחרי
סדק בשן

מהו סדק שן ומהן הסיבות לכך? השיניים חזקות להפליא, האמייל המרכיב את הציפוי החיצוני של השיניים הוא החומר החזק ביותר בגוף האדם אפילו יותר מהעצמות,

להמשך קריאה >
שחזור שן באמצעות סתימה לבנה
סתימה לבנה

סתימה לבנה סתימה לבנה בשן היא טיפול שיניים המשמש למילוי חורים או סדקים בשן. הסתימה מכילה חומרים שמתאימים לצבע השן הטבעי, ולכן היא פחות בולטת

להמשך קריאה >
התקשרו אלינו דילוג לתוכן