כדאי לדעת – שבעה דברים שיהרסו לכם את השיניים

לכל אחד מאתנו יש מספר הרגלים שאנו מבצעים אפילו בלי לשים לב, והם עלולים לפגוע בשיניים ולגרום לסבל רב, לביקורים תכופים אצל רופא השיניים ולהוצאות כספיות רבות. אם הנכם מזהים את אחד ההרגלים המופיעים בכתבה כהרגל שאתם מבצעים, כדאי להפסיק, וכמה שיותר מהר.

נא להכיר – אלו ההרגלים שעלולים להרוס לכם את השיניים

1. אם גם אתם נוטים לדלג או לוותר על ביקורים תקופתיים אצל רופא השיניים, אתם בבעיה.

חשוב לבצע בדיקה אצל הרופא אחת לשישה חודשים. ויתור על הבדיקות יוצר אבנית ורובד חיידקים המתפתחים על פני מרכז השן ובעומק החניכיים. החיידקים מפרקים פחמימות, מייצרים חומצות וגורמים לעששת. ככל שתקדימו לאתר בעיות בשיניים, כך יהיה קל יותר לטפל בהם ומחירי הטיפול יהיו נמוכים באופן משמעותי.

2. אם גם אתם חורקים שיניים בזמן השינה או גם בזמן הערות, חשוב להפסיק עם זה.

הרבה אנשים חורקים שיניים בלי להיות מודעים לכך כאשר הם לחוצים, עצבניים או סובלים מכאבי אוזניים ועוד. חריקת שיניים עלולה לגרום לשברים, לשחוק את שכבות האמייל על השן ולהביא לריקבון של השן. בזמן הערות, נסו להיגמל מהמנהג המגונה, ובזמן השינה הרכיבו מגן פה מפלסטיק שיגן על השיניים שלכם.

3. השיניים הם לא חולץ פקקים ולא מספריים או סכין.

אל תשתמשו בשיניים במקום כלים ואל תנסו לפתוח בעזרתם בקבוקים, שקיות חלב או חטיפים. אתם עלולים להחליש את השיניים ולשבור אותן.

4. אל תלעסו קרח.

קרח אומנם עשוי ממים, אך פעולת הלעיסה שלו עלולה לשחוק ולשבור את השיניים. גריסת הקרח עלולה לגרות את הרקמה הרכה שבתוך השן ולחשוף אותה לקור ולחום. בכל פעם שתשתו משקאות חמים או קרים אתם צפויים לסבול מכאבי שיניים או, במקרה הטוב, מאי נעימות.

5. אל תצחצחו שיניים מיד אחרי הארוחה.

הזמן האידיאלי לצחצוח שיניים הוא כשלושים דקות עד שעה אחרי הארוחה. האמייל מגן על שכבת חומר השן מפני פגיעות ובלאי. הוא עלול להינזק כתוצאה מחשיפה ממושכת לחומצות המיוצרות בפה בזמן האכילה. צחצוח שיניים מיד לאחר הארוחה או בתנועות קשות יפגע באמייל השן. הקפידו לצחצח שיניים פעמיים ביום, בבוקר ובערב, ועדיף עם מברשת שיניים רכה.

6. אל תשכחו להשתמש בחוט דנטלי.

חוט דנטלי נועד לנקות את שאריות האוכל בין השיניים ומתחת לקו החניכיים. ככל שהאוכל נשאר במגע עם השיניים, כך גוברת הסבירות  שייווצרו בעיות ונזקים לשיניים.

7. אם אתם מדממים בזמן צחצוח השיניים פנו מיד לרופא שיניים, ייתכן ואתם סובלים מדלקת חניכיים.

דלקת חניכיים היא מצב דלקתי של רקמת החניכיים ברקמת הפה, והפתעה – דלקות שיניים אינן מכאיבות. דימום מהחניכיים הוא אחד הסימנים להימצאות דלקת, וככל שתקדימו ללכת לרופא כך תצליחו לטפל בדלקת בהצלחה.

 

למידע נוסף מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

שיתוף

אולי יעניין אותך גם

שן סדוקה לפני אחרי
סדק בשן

מהו סדק שן ומהן הסיבות לכך? השיניים חזקות להפליא, האמייל המרכיב את הציפוי החיצוני של השיניים הוא החומר החזק ביותר בגוף האדם אפילו יותר מהעצמות,

להמשך קריאה >
שחזור שן באמצעות סתימה לבנה
סתימה לבנה

סתימה לבנה סתימה לבנה בשן היא טיפול שיניים המשמש למילוי חורים או סדקים בשן. הסתימה מכילה חומרים שמתאימים לצבע השן הטבעי, ולכן היא פחות בולטת

להמשך קריאה >
התקשרו אלינו דילוג לתוכן