טיפולי שיניים בהריון – מותר או אסור?

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר הוא כי בעת ההיריון אסור לעבור טיפולי שיניים. נשים הרות רבות בטוחות כי במהלך ההיריון השיניים נפגעות ונחלשות וטיפול שיניים אצל הרופא עלול לפגוע בעובר אשר ברחמן. זהו מיתוס. גם במהלך תקופת ההיריון יש טיפולי שיניים רבים המותרים לביצוע. ד"ר צ'יפר מסביר אילו טיפולים מותר לבצע בתקופת ההיריון ומאילו טיפולים כדאי להימנע.

אילו טיפולים מותר לעשות ומה אסור

בדיקה שגרתית אצל רופא השיניים היא בדיקה שכל אחד חייב לעבור לפחות פעם בשנה ואין סיבה שאישה בהיריון לא תוכל לעבור את הבדיקה. רק במקרה שהבדיקה כרוכה בצילום רנטגן, אם זה לא דחוף, מומלץ לדחות את הבדיקה עד לאחר הלידה.

ניקוי שיניים מומלץ מאוד. דווקא בתקופת ההיריון השיניים רגישות ומועדות לעששת. ניקוי שיניים עשוי למנוע את מחלת העששת או לפחות לצמצם את הנזקים שלה.

צילומי רנטגן עלולים לחשוף את העובר לקרינת הרנטגן ולא רצוי לבצע אותם בתקופת ההיריון. במקרים דחופים יש לצלם צילום פרי אפיקלי, צילום בעל קרינה מזערית ביותר. חשוב לבצע את הצילום באמצעות רופא או טכנאי מיומנים שידייקו בפעם הראשונה ולא יהיה צורך לחזור על הצילום פעם נוספת. לא לשכוח סינר עופרת וצוואר עופרת המגנים מפני הקרינה הן על האם והן על העובר.

סתימות, טיפולי שורש ועקירות. עם סתימות ועקירות שאינן מצריכות צילומי רנטגן, אין בעיה. לעומת זאת טיפולי שורש תמיד מצריכים צילומים, ולכן אם אפשר מוטב להשהות את הטיפול. השהיית הטיפול לא תגרום לנזק נוסף ולאובדן השן. במקרי חירום או במקרים של כאבים בלתי נסבלים יש לבצע צילום אפיקלי ולהקפיד על אמצעי הזהירות הנוספים.

השתלות שיניים מוטב לדחות לאחר הלידה. במהלך ההיריון אפשר לבצע את כל ההכנות המוקדמות, אך את הצילומים, את החדרת השתל ואת הרכבת הכתר, כדאי לדחות.

הרדמות – בהרדמה מקומית לא נשקפת סכנה, לא לאם ולא לעובר. הרדמה מלאה לא מבצעים בתקופת ההיריון. במקרה חירום יש לבקש מרופא השיניים הפנייה אל אחד ממרכזי רפואת השיניים בבית חולים, שם מבצעים הרדמות מלאות בהיריון במקרי חירום.

תרופות בהיריון עלולות לעבור את השלייה ולהזיק לעובר. בזמן ההיריון יש להשתמש רק בתרופות המאושרות לשימוש על ידי יצרני התרופות. בכל מקרה שבו יש צורך לקחת תרופות בהיריון חשוב להתייעץ גם עם רופא הנשים לפני התחלת השימוש בתרופות.

גז צחוק ותרופות אנטיביוטיות מקבוצת טטרציקלין אסורים לשימוש בהיריון. שימוש בתרופות אלו עלול לעכב את התפתחות העצמות של העובר.

אתן בהיריון? כמה טיפים ועצות טובות שיאפשר לעבור את התקופה ללא בעיות שיניים

  • השינויים ההורמונאליים שעובר הגוף בתקופת ההיריון משפיעים בין השאר על החניכיים. חשוב להקפיד על צחצוח שיניים באזור קו החניכיים פעמיים עד שלוש פעמים ביום. אם החניכיים נפוחים או מדממים, יש לגרגר חצי כוס מים פושרים עם חצי כפית מלח ולעסות את החניכיים עם האצבעות.
  • אם את מקיאה, לא לצחצח את השיניים מיד לאחר ההקאה. צחצוח לאחר ההקאה מחדיר את החומצה עמוק יותר.
  • כדאי להפחית מאכלים חמוצים המעלים את החומציות בפה. מומלץ להרבות במאכלי חלב כדי לנטרל את רמת החומציות בפה ולהעניק לעובר מקורות סידן חשובים.
  • חשוב לצחצח שיניים עם משחת שיניים המכילה פלואוריד היוצר שכבת הגנה על השיניים.

למידע נוסף מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

שיתוף

אולי יעניין אותך גם

שן סדוקה לפני אחרי
סדק בשן

מהו סדק שן ומהן הסיבות לכך? השיניים חזקות להפליא, האמייל המרכיב את הציפוי החיצוני של השיניים הוא החומר החזק ביותר בגוף האדם אפילו יותר מהעצמות,

להמשך קריאה >
שחזור שן באמצעות סתימה לבנה
סתימה לבנה

סתימה לבנה סתימה לבנה בשן היא טיפול שיניים המשמש למילוי חורים או סדקים בשן. הסתימה מכילה חומרים שמתאימים לצבע השן הטבעי, ולכן היא פחות בולטת

להמשך קריאה >
התקשרו אלינו דילוג לתוכן