בואו לגלות איך אפשר לשמור על שיניים בריאות!

שיניים בריאות מעידות על בריאות כללית טובה, הם מעניקות מראה אסתטי נעים וצעיר יותר ומאפשרות למערכת העיכול לפעול היטב. בעיות בשיניים הן תופעה נפוצה, הן גורמות לכאבים ופוגעות באיכות החיים. הבשורה הטובה: יש מה לעשות ואפשר לשמור על שיניים בריאות ויפות.

טיפים ועצות טובות שיעזרו לכם לשמור על בריאות השיניים

ביקור קבוע אחת לתקופה אצל רופא השיניים יעזור לכם לשמור על בריאות השיניים. ביקור שגרתי אצל הרופא מאפשר לעקוב אחרי מצב השיניים, לזהות בעיות ולטפל בהן מוקדם לפני שהן הופכות לבעיות חמורות כמו דלקות, מחלות חניכיים, פצעים ונגעים. מומלץ להגיע לבדיקה שגרתית לפחות פעם אחת בשנה.

שמירה על היגיינת הפה:

  • כדי לשמור על היגיינת הפה חשוב לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום, בבוקר ובערב. צחצוח נכון של השיניים נמשך כשתי דקות, במהלכו נצחצח את כל שלושת משטחי השן, את החלק העליון שעליו אנו לועסים, את החלק החיצוני הפונה לשפתיים וללחי ואת החלק הפנימי הפונה אל חלל הפה. חשוב להניח את סיבי המברשת באזור המחבר בין השן לבין החניכיים, אזור הנחשב למקום הגדול ביותר שבו מצטברים החיידקים. את מברשת השיניים רצוי להחליף כל שלושה חודשים.
  • להשלמת הניקוי יש להשתמש באביזרים נוספים כמו חוט דנטלי או קסמים דנטלים כדי לנקות את שאריות המזון מהמקומות שאליהן מברשת השיניים לא מגיעה. לאחר צחצוח השיניים כדאי לחכות לפחות שלושים דקות, לא לאכול ולא לשתות.
  • חשוב להשתמש במשחת שיניים המכילה פלואוריד. מחקרים שבוצעו מוכיחים כי השימוש בפלואוריד במשחת השיניים או במי פה מסייעים במניעת עששת ובשמירה על שכבת ההגנה של השן.

תזונה נכונה

  • תזונה נכונה חשובה לבריאות הגוף ולבריאות השיניים. מומלץ להימנע ממזונות עשירים בסוכרים ובשומנים ומשתייה של משקאות קלים.
  • כשהחיידקים בגוף מפרקים סוכר הם מייצרים חומציות העלולות להרוס את אמייל השיניים ולגרום לריקבון של השן. כדאי להימנע ממאכלים עתירי סוכרים וממשקאות מתוקים. משקאות ממותקים או מוגזים מהווים סיכון גבוה מאחר והם מעלים את רמת החומציות בפה.
  • מאכלים עתירי קלוריות או מאכלים דביקים, כמו למשל סוכריות טופי, מרשמלו, במבה ועוד, נכנסים בתוך החריצים העמוקים של השן וקשה מאוד לסלק אותם. הם משמשים קרקע פורייה לחיידקי העששת המתיישבים בהם.
  • חשוב לאכול מסודר ולהימנע מנשנושי ביניים כדי לאפשר לשיניים זמן חופשי מסוכרים.
  • תפריט מאוזן הכולל דגנים מלאים, אגוזים, פירות וירקות ומוצרי חלב יספק לגוף את כל אבות המזון שלהם שהוא זקוק. יש הטוענים כי אומגה שלוש מפחיתה את הסיכון לדלקות ואת הסיכוי למחלת חניכיים.
  • לאחר הארוחה רצוי לצחצח שיניים או לשטוף במי פה. גם לעיסת מסטיק נטול סוכר גורמת לזרימת רוק תקינה המנטרל את חומציות הפה ומונע חיידקים.
 

ביקור תקופתי אצל השיננית

  • אחת לשלושה עד שישה חודשים חשוב לבקר אצל השיננית כדי להסיר את האבנית המצטברת על השיניים, גורמת להיווצרות חיידקים ופוגעת בשן. ביקור שגרתי אצל השיננית יאפשר אבחון מוקדם של מחלת חניכיים, מחלה שהזנחתה עלולה לגרום לאובדן שיניים.
  • הימנעו מעישון. הטבק מכתים את השיניים, פוגע במראה האסתטי ומעלה באופן משמעותי את הסיכוי למחלת חניכיים ובמקרים קיצוניים גם לסרטן הפה.
  • בצעו איטום שיניים. חשוב להקפיד לאטום חריצים וחרירים הקיימים באופן טבעי בשיניים. איטום החריצים ימנע הצטברות חיידקים בשן.

התחילו לשמור על השיניים בגיל צעיר. נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי אחד מכל ארבעה ילדים מפתח סימנים לעששת עוד לפני גיל שש, וחצי מהילדים בגיל שתיים עשרה עד חמש עשרה סובלים מחורים בשיניים. חשוב להתחיל לשמור על בריאות השיניים מגיל צעיר. לתינוקות מומלץ לנקות את אזור השיניים במטלית לחה או מברשת שיניים רכה והחל מגיל שנתיים להקפיד על צחצוח שינים לפחות פעמיים ביום. 

למידע נוסף מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

שיתוף

אולי יעניין אותך גם

שן סדוקה לפני אחרי
סדק בשן

מהו סדק שן ומהן הסיבות לכך? השיניים חזקות להפליא, האמייל המרכיב את הציפוי החיצוני של השיניים הוא החומר החזק ביותר בגוף האדם אפילו יותר מהעצמות,

להמשך קריאה >
שחזור שן באמצעות סתימה לבנה
סתימה לבנה

סתימה לבנה סתימה לבנה בשן היא טיפול שיניים המשמש למילוי חורים או סדקים בשן. הסתימה מכילה חומרים שמתאימים לצבע השן הטבעי, ולכן היא פחות בולטת

להמשך קריאה >
התקשרו אלינו דילוג לתוכן